آخرین اخبار

چیدمان نیرو در شعب اخذ رای به نحوی نباشد که شایعه انتخاباتی ایجاد شود

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: چیدمان اعضای شعبه‌های اخذ رای طوری نباشد که شائبه، شایعه و شبهه سوء گیری و طرفداری به نفع فرد خاص یا جریان خاصی ایجاد شود.

اشتراک گذاری
27 دی 1402
کد مطلب : 11243

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، سید جمشید حسینی ‌خواه امروز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات با اشاره به اینکه مشارکت و سلامت انتخابات مورد تاکید است، گفت: ماده‌های قانون انتخابات اصلاح شده است.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: ایشان پنج بار در سخنرانی‌هایی که داشتند به موضوع انتخابات اشاره کردند.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های نظارت، اجرایی و بازرسی برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالای مردم و در صحت و سلامت تلاش می‌کنند، گفت: انگشت اتهام علیه تک تک ما است اما صحنه را ترک نخواهیم کرد و از میدان خارج نمی‌شویم چرا که افتخار رزمندگی داریم و همسنگر شهید ابراهیم همت هستیم که گفتند هر صبح یک توطئه علیه ما دارند اماصحنه را ترک نخواهیم کرد.

وی هیات اجرایی، نظارت و بازرسی را سه رکن انتخابات دانست و گفت: با وجود این ارکان هر کسی که بخواهد انتخابات را زیر سوال ببرد باید در قضاوت او شک کرد.

حسینی‌خواه هیات اجرایی را ستون اصلی فقرات انتخابات دانست و گفت: این هیات در تمام فرآیند انتخابات، صفر تا صد تایید یا عدم تایید‌ها، تعیین شعب اخذ رای و  بررسی صلاحیت نقش کلیدی بر عهده دارد.

حسینی خواه با تاکید بر اینکه صحت انتخابات از وظایف هیات اجرایی است و در تمام موارد در انتخابات نقش دارند، گفت: هیات های اجرایی با این همه زحمات در کمال بی انصافی متهم می شوند.

وی با بیان اینکه مواد ۳۴ تا ۵۴ قانون انتخابات به وظایف هیات‌های اجرایی اشاره کرده، گفت: هیچ یک از مجریان انتخابات برای یک یا چند رای فردای قیامت خود را نمی‌فروشد.

دبیر ستاد انتخابات با بیان اینکه هیات اجرایی، نظارت و بازرسی سه ضلع انتخابات هستند و هیچ کدام از آنها حذف شدنی نیست، گفت: اعضای این هیات‌ها جمع شدند تا با اتحاد، همفکری و برادری انتخاباتی در کمال سلامت، صحت و مشارکت بالا رقم بزنند‌

وی با اشاره به عدم تایید یا عدم احراز برخی از چهره‌ها گفت: این افراد شکایات خود را به ثبت رسانده و بررسی می‌شوند، چنانچه مشکل شرعی و قانونی نداشته باشند به صحنه انتخابات باز می‌گردند.

وی اعضای هیات‌ها را مامور به اجرای قانون دانست و گفت: در قانونی به صراحت تاکید شده مجریان انتخابات حق دخالت له یا علیه کسی را ندارند که تمام جزئیاتی که فلان مدیرکل و مدیر شهرستانی شب ها در برنامه فلان نامزد انتخاباتی شرکت می‌کنند در اختیار ما قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری را نه در شعار بلکه در عمل محقق کنیم، گفت: ممنوعیت ورود مدیران و مسوولان چه به لحاظ شخصی، جایگاهی و امکانات به نفع یا علیه فردی از داوطلبان انتخابات مجلس مورد تایید است.

حسینی خواه با اشاره به ماده ۷۵ قانون انتخابات گفت: در این قانون به صراحت آمده دست‏‌اندرکاران امور اجرائی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسؤولیت در فرایند انتخابات موظفند، در ساعات و محیط اداری و غیراداری بی‏طرفی کامل را حفظ کرده و نمی‏‌توانند به‌نفع یا به ضرر نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام‌‏نظر کنند. بعد یک برادری عضو هیات اجرایی و بازرسی به راحتی کنار کاندیدا در جلسات فاتحه خوانی و سایر جلسات شرکت می کند که عکس و فیلم همه آنها موجود است.

وی بیان کرد: کسی نگفته است که اعضای هیات های انتخابات حق رای نداریم اما حق نداریم در ملاعام از این جایگاه سوء استفاده کنم.

وی بیان کرد: سوگند می‌خورم اگر تمام کره زمین را در اختیار من قرار دهند و بگویند یک رای را به نفع یا به ضرر کسی جابه‌جا کنم هرگز این کار را نخواهم کرد.

حسینی خواه با بیان اینکه هر گونه استفاده از جایگاه و مکان در وقت اداری و غیر اداری خلاف قانون است، گفت: در جلسه ای از استاندار و معاون سیاسی قبلی تشکر کردم اما عده‌ای ناراحت شدند که چرا تشکر کردیم همه می‌دانیم این دو نفر برای حفظ امنیت و سلامت  انتخابات گذشته برا تلاش زیادی کردند.

مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری گفت: اگر می خواهیم در درگاه الهی آبرویی داشته باشید باید نشان دهیم سلامت انتخابات مهم است و به رای مردم احترام بگذاریم هر کسی را مردم انتخابات کنند سیلاب حضور مردم آنها را خواهد برد، ۶۵ هزار نفر در انتخابات گذشته نماینده فعلی بویراحمد را انتخاب کردند و هر کسی را مردم تشخیص دادند براساس رای و برنامه و سابقه انتخاب می کنند، نباید ما خودمان را پیش مردم بدنام کنیم.

دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: صندوق اخذ رای از ۳ تا ۱۱ نفر با توجه به شلوغی شعبه افرادی انتخاب می کنیم که برادرانه و دوستانه از هیات های اجرایی می‌خواهیم چیدمان اعضای شعبه‌های اخذ رای طوری نباشد که شائبه، شایعه و شبهه سوء گیری و طرفداری به نفع فرد خاص یا جریان خاصی در بین مردم ایجاد شود.

حسینی خواه عنوان کرد: افراد تمام شعب های اخذ رای در استان را رصد می کنیم هر شعبه ای که نیروها را یک دست چیده باشند به استاندار گزارش می دهم، باید در شعب‌ها رعایت انصاف و عدالت صورت گیرد.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =